organisations tips

även om jag tycker att jag alltid river i spillpapprena så växer den högen bara ...likaså lådan där jag har uppstämplade motiv så detta har jag funderat mycket på och kom på en bra ide ( tycker jag ialla fall....  )

jag tog en pärm med plastfickor o utgick ifrån 1 -3 färger som passar ihop...o kollade igenom mina spillpapper...och sorterade in dom i plastfickorna tex. har jag i en ficka rosa o grönt , en annan  rosa o brunt...o.s.v...skärde även till kortstommar som passar till o stoppade dom i plastfickorna oxå...





dom uppstämplade gjorde jag på ungefär samma sätt....sorterade in dom i ett litet album







så nu kan man lätt ta med sig pärmarna till vart man nu vill sitta..(jag satt på altanen en dag o målade...) o så kollar man vilka papper o vilket motiv man vill ha så kan man färlägga efter det...

jag ritade en skiss o kände för att göra ett tuffare kort o hittade ett motiv som var häftigt ( vet icke vilket märke det är , har fått det) , tog fram plastfickan med svartvitt i...


det var inget lätt motiv att färglägga ska jag säga...men det kändes lite gothic ...jag la till lite ceriserosa tyll o rosor...o dom primarosorna har jag bara trätt i tyllen...det passade bra ,



o ingen text utan jag sätter dit det när jag vet vad/vem som ska ha det...kortet blev ganska enkelt med mycket chalk för att få en smutskänsla....

men vad svårt det var att fota ett svartvitt kort...nån som har några tips för det???

nu ska jag sätta mig i solen  en stund innan jobbet...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej!



Stämplarna kommer från Stämpelboden (http://stampelboden.se/) och benämns som "tjej med kappa" och "kille med händerna i fickan". Kolla under "manga".



Hälsningar,

Cecilia

2009-05-02 @ 14:42:11
Postat av: MariaT

Tack för en trevlig pratstund igår och jätte GRATTIS till DT uppdraget.



Kram Maria

2009-05-03 @ 16:38:42
URL: http://mariathim.blogspot.com
Postat av: marit

Du är banne mig skitsmart =)!



Det där ska jag också göra!



har sett dem som gjort lådor med fack till det uppstämplade och funderade på det igår när jag sorterade mina, men orkar liksom inte..

ett sånt album är ju billigt och går att altra så det är kanonbra!



Kram

2009-05-07 @ 11:31:24
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: marit

Glömde säga att det svartvita kortet blev skitläckert!

Motivet har jag aldrig sett, men gillade det skarpt!



Kram igen

2009-05-07 @ 11:32:40
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: LenA

Har hittat hit via Marits blogg och jag håller med om att det var ett superbra tips.

Som ganska ny scrappare suger jag åt mej alla tips som den värsta svamp!

Ha en skön helg!

Lena

2009-05-15 @ 19:22:38
URL: http://lenamariabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0