behöver hjälp med en annorlunda sak..

jag skriver lite kortfattat här ..
min son Emil har ju en höftsjukdom som heter PERTHES...han blev sjuk för 5 år sedan o det har varit tuffa år med 3 stora operationer o en ytterligare fram i höst...han blir inte bra som man ska bli..men nu har han samma läkare som självaste FOPPA så nu hoppas jag dom ska fixa till hans höft...
men ialla fall så har han dessa år behövt MASSOR med hjälp av kompisar o lärare i skolan å han har verkligen världens bästa klasskompisar...som har hjälpt han med ALLT..han kan inte ta på sig strumpor o skor själv...dom har skjutsat han i rullstol , hjälpt han med kryckor...dom har inte gnällt för att emil har fått cyklat eller åkt bil fast dom har fått gått...ja dom har verkligen ställt upp för han...nu ska ju han börja 7:an till hösten o klassen splittras ..men jag skulle så gärna vilja visa min uppskattning och visa hur mycket dom gjort för Emil...jag skulle vilja köpa en liten grej...en liten minnes sak + att dom ska få ett kort var med nån bra text /dikt som talar om att det dom gjort är fantastiskt...för jag TROR att hela klassen har lärt sig nått av emils sjukdom....och jag skulle vilja att när dom ser denna lilla minnes saken så påminns om vad dom gjort för emil..
men nu undrar jag om ni har några bra tips på både en fin text och vad man ska köpa för grej...???
jag har varit inne på nån liten ängel...för i mina ögon är dom änglar...

image330

detta kortet är från första operationen...helgipsade ben med en pinne emellan...80 cm. mellan fötterna...

jag vill sååå hemskt gärna ha hjälp av er...så jag kommer att lotta ut ett pyssligt paket bland er som ger mig tips....å undrar ni något så fråga...

tusen tack på förhand..!!!


Kommentarer
Postat av: krumeluran

om jag förstått det rätt så är det en present till var och en av klasskamraterna...?
du spm är så pysslig... att du inte gör något litet bokmärke med en dikt till dem, och deras namn på. Laminerar in och ger som gåva. Du kan ju använda gamla änglabokmärken, om du inte vill måla och dona till alla.
annars är tex de små visdomsstenarna fina, med ett litet citat på.... vita stenar, med text på.

Lycka till!
Katarina

2008-05-19 @ 20:51:35
URL: http://www.krumelurans.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Lille lille gubben, jag blev så rörd när jag läste.
Du gör så mycket tokfint så du kommer att komma på ngt toppenbra.
kram o lycka till

2008-05-19 @ 21:19:20
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Heila

Det första jag tänkte på var en änglaberlock i ett enkelt svart snöre med vanligt lås. Vet inte om du pärlar, men det går fort att göra. Bokmärkes idén var också en bra idé

2008-05-19 @ 21:21:29
URL: http://heilas.blogg.se
Postat av: Heila

Text kan vara tex: Änglar finns! Det har ni bevisat dessa (6?) åren genom er hjälp oh support.

2008-05-19 @ 21:24:49
URL: http://heilas.blogg.se
Postat av: jatta

Vad underbart att höra att de är så goa mot varandra i din sons klass. Jag tycker också änglaiden är bra. Det finns små änglar som är som pins och de har en liten text med sig om tex vänskap, kärlek osv. De brukar finnas på bokhandlar, i små shopar typ "sköna ting", blomsteraffärer osv. Det finns också små nallar med änglavingar. De finns i olika storlekar och är av märket Bukowski. De brukar kosta mellan 30-100 kronor beroende på storlek. De har ju andra jättesöta nallar också i olika storlekar, som nyckelringar, att hänga osv.
Lycka till

2008-05-19 @ 21:31:22
Postat av: maldis

hej du!
vad är TYPISKT för din son? en personlighetssak el. liknande något man förknippar med honom?

fast änglarna är urfin idé!

2008-05-19 @ 21:40:00
URL: http://www.kortladan.se
Postat av: ronjabus

Blev så rörd när jag läste ditt inlägg! Vilka underbara änglar! Kan tyvärr inte hjälpa dig med några tips...

2008-05-19 @ 21:50:37
URL: http://www.asanden.se
Postat av: Elin

Vilka fantastiska klasskamrater han har haft. Att köpa en ängel skulle absolut inte vara fel. På kortet tycker jag att man kan sätta något kort på Emil så att de kan minnas honom. Tyvärr har jag inget bra förslag på text/dikt.

2008-05-19 @ 22:03:27
URL: http://blueeye.blogg.se
Postat av: Snurklan

Oj vilka bra kompisar han har, man blir glad i själven av att läsa om sådant. Tycker änglaidén är bra, skulle ju även kunna vara ett mobilsmycke är inte det något som många ungdomar använder (även killar)?
Änglar visst finns dom, vi har faktiskt träffat dem :D

2008-05-19 @ 22:03:39
URL: http://snurklan.blogspot.com/
Postat av: Elina

I många pärlbutiker finns små hängen i form av änglar. Du skulle kunna göra ett bokmärke till varje barn och snöret hänga en ängel. Varje barn kan få sitt namn på bokmärket, så känns gåvan verkligen personlig.

Fint att höra att barnen varit så snälla och hjälpsamma mot din son!

2008-05-19 @ 22:19:02
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Knin

Men lille killen då... Det ömmar i mitt stackars modershjärta av att se bilden och att höra vilka fina kompisar han har!

Tycker Snurklan hade en bra idé med mobilsmycke i form av änglar!

2008-05-19 @ 22:51:05
Postat av: Jennie

Läser alla ideer och de är jättebra allihop. Jag fick en ide när jag läste dem och den var att pärla ett mobilsmycke med ängel. Jag kan inte pärla själv men någon tidigare sa att det var enkelt att göra en ängel...Helt underbart när kompisarna ställer upp så + att jag precis som du tror att klasskompisarna har lärt sig något. Kramisar till er!

2008-05-19 @ 23:33:59
Postat av: Lilla katt

Jag tror att ett fint hangjort bokmärke skulle uppskattas :) Eller en liten canvas med en bild på perssonen i fråga och din son :)

2008-05-20 @ 17:48:13
URL: http://giiisen.blogspot.com
Postat av: Anno

A ring is round and has no end, that´s how long i´ll be your friend.

2008-05-20 @ 23:12:14
Postat av: tris

Vilka kämpar ni är, familjen och Emil förstås. Det är så mycket i livet (vardagen) som påverkas när någon i familjen är sjuk. Vad skönt att höra att ni har sånt stöd :) hoppas att det går bra för Emil, att det blir bättre och att sjukdomen planar ut så han kan få tonår utan alltför mycket värk och krångel med lederna. (Usch så gaggig jag låter. Håller tummarna för att det blir bättre!)

Ska jag vara riktigt ärlig tror jag inte det är så viktigt vad ni ger dom, bara det att ni tänker på dom och ger dem något är ju toppen! Men en ängel är ju en toppenidé!

2008-05-22 @ 15:57:35
URL: http://triscrap.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0