ååå vad skoj!!

vi var ute o lekte i snön igår...på pulkabacken finns det en gatlykta så det gör inget att det var mörkt...
o när vi kom hem byggde vi en snögrotta ( en igloo enligt barnen)
image217

o hunden är helt tokig i snön..i pulkabacken sprang han upp o ner som en galning..

image218

han även med 2 bidrag till nooks CC den första här är en 45 minuters LO..

image219

o på denna är det egen handstil ( det har jag ju visserligen på nästan alla mina LO)

image220

när jag tittar på fotot till vänster blir jag jämt tårögd...ser ni lyckan i hans ögon??
dagen efter skolavslutningen 2006 op. emil igen..tillomed på morgonen för op. sa dom att han skulle få gå på benet direkt...men när jag kom in på uppvaket hade han ett stort "tält" över benet..å min första tanke var att dom hade amputerat benet!!! men han hade benet i en kneetech , en maskin som förde benet fram o tillbaka för att minska svullnaden..efter nån timme när sköterskan tittade till han ( jag satt på motsatta sidan av det op. benet så jag såg inte) så blev det fart..han blödde mycket ( man blöder mycket vid ortopediska operationer) så dom larmade o ringde läkare ..men dom fick stopp på det...
o sen visade det sig att han fick inte alls gå på benet...i 6-12 veckor sa dom..dessutom hade han en orthos som höll ut benet i en vinkel..och jag ställde in mig på 12 veckor...för allting är alltid mycket värre när det gäller emil..o mycket riktigt...det blev 13 veckor med orthosen....snacka om kul sommarlov...när han äntligen fick lov att bada för läkaren ( när op. såret hade läkt) , så åkte vi till lidköping för att bada...men barnen stod i ring runt han o tittade på han...o det tyckte han var jobbigt , för han fick absolut inte ta av orthosen..så han såg ju ut som en robot...
men på detta foto så åker han 4 hjuling med min bror o man ser ju hur lycklig han är...guuud vad jag HATAR denna sjukdomen...nu i vår är det 5 år sedan han började få ont...man ska inte drabbas av en sådan här sjukdom när man är barn , då ska man få springa omkring , spela fotboll o bandy...man ska inte behöva leva med ständig smärta o vara beroende av hjälp att ta på sig strumpor o skor...


Kommentarer
Postat av: Marit

Å vad fina lo du gjort!!

Emil ser verkligen lycklig ut!

Du, nu måste du anmäla dig till cropen i april ;-)

2008-02-04 @ 00:34:10
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Tin

ÅÅÅ vilken tuff sommar för er! Ja det är inte roligt när ens barn inte får vara friska. En av mina söner har downssyndrom vilket medför även olika fysiska promlem så jag känner verkligen med dig. Hoppas att han mår bättre nu! LOn är helt underbar man ser verkligen glädjen!

2008-03-08 @ 14:13:13
URL: http://tinsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0