ett tips om hur man gör blingswirls

jag är såå dålig på att göra dessa på frihand så att så här gör jag ( dom är ju så dyra att köpa ) man kan göra på 2 sätt antingen använder man den plastbiten som swirlsen har suttit på , det är ju små avtryck efter swirlsen så man fyller helt enkelt i dom avtrycken med antingen pearl makers eller liquid pearls eller stickles  o sen klipper man ut swirlsen eller så tar man ett overheadplast o lägger på en swirl o så följer man orginalet...man kan då välja själv om man inte vill ha hela eller om man vill ha olika storlekar på pärlorna



den vita swirlsen har jag bara använt halva av o tänker fylla i den tagna biten , o den till höger ska jag lägga ett overheadpapper på







det blir ju helt klart bäst med pearl maker



här är orginalet till vänster , den i mitten av stickles o den till höger av pearl makers

man kan ju använda olika färger i en swirl om man vill...denna LO:n har jag använt rosa o lime stickles







när man ser det så här nära ser man ju plasten men inte från håll...





här ha jag anänt liquid pearl..man kan ju klippa bort så mycket plast man själv vill....

jag kommer snart med ett annat super tips hur vi med barn kan slå 2 flugor i en smäll...

tjingeling/Bittan

Kommentarer
Postat av: Liza

Hejsan!

Tack så mkt! Jo, jag ska ha en liten! =)

Den är beräknad till den 4e dec så nu har boa:ndet börjat för fullt!

Så skönt att få köpa lite kläder så man blir lite mer redo, och dom är ju sååå söta! =)



Väldigt läckra blingswirls du gör! Ska jag absolut testa att göra likadant! Jag gillar inte heller att dom är sååå dyra, då snålar man ju bara på dom!

2009-09-03 @ 23:11:03
URL: http://www.pepsikatten.blogspot.com
Postat av: Ingalill

Jättefina swirls du gör! Smart!

2009-09-07 @ 16:02:41
URL: http://spunkygecko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0